//


      В трите раздела на конкурса ще бъде присъдена по една награда издаване на книгата и нейна премиера в съгласуван с автора град на България.
      Издателството си запазва правото да предложи и на други участници в конкурса договор за издаване.

      Участници в конкурса могат да бъдат автори, пишещи на български език, без ограничения във възрастта и местоживеенето им.

      В раздел „Поезия“ ръкописите трябва да съдържат до 45 текста (всеки не по-дълъг от 28 реда, до 53 знака във всеки. Ако ръкописът съдържа по-дълги текстове, моля редуцирайте броя на текстовете, преизчислявайки ги според посочените лимити).
      В разделите „Проза“ и „Хуманитаристика“ ръкописите трябва да са до 150 000 (сто и петдесет хиляди) знака, изчислени чрез запис на ръкописа в .txt формат и проверка на „размера“ на файла в КВ (т.е. приблизително до 146 КВ в посочения формат).

      Ръкописите се изпращат във формат .rtf на мейл ars@bgland.net като прикачен файл (който не съдържа персонална информация) към писмо, съдържащо трите имена, мейл и телефонен номер за обратна връзка, валиден пощенски адрес и изречението: „Съгласен/съгласна съм да работя в дух на добронамереност с екипа на издателство „Арс“ за редакционното приключване на изданието на приложения ръкопис“. Ако в подготовката на ръкописа е вложен труд на редактор, укажете и името му, както и телефонен номер и мейл за връзка (не само за да бъде отчетен неговият принос в изданието, а защото при предложение за договор, издателството смята за свой дълг да преговаря и с посочения редактор).

      Краен срок за изпращане на ръкописите: 24:00 часа на 15 юли 2009 година.
      Резултатите ще бъдат обявени в електронното списание „Кръстопът“ – http://crosspoint.mediabg.eu/ (и други медии, чувствителни към подкрепата на българската литература и хуманитаристика) – в 20:00 часа на 15 август 2009 година.
      Премиерите на изданията ще бъдат част от „Фестивални дни „Глоси“-октомври’2009″ (втората половина на месец октомври).

      Конкурсът ще се провежда два пъти в годината. Следващата му „сесия“ ще стартира през октомври 2009 година.

This entry was posted on събота, юни 6th, 2009 at 07:38 and is filed under Вестник. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

21 коментара

  1. юни 14, 2009 @ 11:56


    здравейте,
    имам около15-тина стихчета и есета , нарекох стихосбирката си „Ученически вълнения“, но тя още не е видяла бял свят. Не разполагам с редактор, но бих се радвала, ако работим съвместно. Нарекох я така, защото всичките ми стихове са писани на 13 годишна възраст, когато бях в английската гимназия.
    Ще се радвам, ако ми съдействате!

    Posted by miglena paparinova
  2. юни 14, 2009 @ 13:01


    Здравейте. „15-тина стихчета“ не звучи точно като отношението към писането, което търсим… Нито „13-годишна“ като възраст. Бихме посъветвали всеки, при такава „заявка“, да изчака, за да превърне дебютната си книга не само в празник за роднини и познати, но и в запомнящо се съ-битие за четящите… Но казаното не е присъда – изненадите винаги са възможни и даже желани. В обявата е указан начина, по който можете да се включите в конкурса… Успех.

    Posted by Валентин Дишев
  3. юни 15, 2009 @ 09:37


    Здравейте,
    моля да поясните какво означава „Ако ръкописът съдържа по-дълги текстове, моля редуцирайте броя на текстовете, преизчислявайки ги според посочените лимити“ – да се намали броя на текстовете, като всеки, който надвишава 28 реда и 53 знака отговаря на 2 или да се изчисли общият брой на редовете (да не надхвърля 1260)? Ако има текстове, които са с повече редове, но с по-малко знаци, те трябва ли да се преизчисляват?
    Предварително блъгодаря за отговора.

    Posted by Eddwood
  4. юни 15, 2009 @ 15:09


    Здравейте.
    Пояснявам: планирано е поетичните книги да бъдат с обем до 48 страници, всяка от които – при избраните формат и кегел на шрифта – побира 28 реда с до 53 знака (за редове се броят и необходимите за заглавие, както и междуредията, използвани за разделяне на строфи или въвеждане на различни цезури, а за „знак“ – всички знаци в реда, включително и „интервал“-ите). Целта на преизчислението е предложеният брой стихотворения да може да се разположи на тези страници (като не забравяме, че са необходими поне 3 „служебни“ – за аван- и контратитул, както и за „Съдържание“, т.е. страниците остават 45). Разбира се, в процеса на редакционното приключване на съвместната работа по изданието, е твърде вероятно един или няколко текста да се окажат „съкратими“, а оттук и възможната грешка в преизчислението не изглежда толкова фатална (много е трудно да се напишат 45 добри стихотворения, много… особено такива, че да се окаже възможно да бъдат събрани в книга, а не в стихосбор…)… При всички случаи, все пак, пълнотата на авторовото себеизразяване ще има предимство пред лимитите.

    Posted by Валентин Дишев
  5. юни 16, 2009 @ 08:00


    Благодаря!

    Posted by Eddwood
  6. юни 24, 2009 @ 11:52


    искам да знам има ли ограничения в размера на самото произведение,това 150 000 знака за цялата творба ли се отнася или само за частта която трябва да ви бъде изпратена.

    Posted by samuel
  7. юни 24, 2009 @ 12:43


    Samuel, както вече Ви бе отговорено в друг сайт, под „ръкопис“, който се очаква да бъде изпратен, се разбира цялото произведение. Вярно е, че и от една лъжичка може да се разбере дали в една каца с мед има и катран, но няма как да се отсъди за две каци или повече, както би било, ако в конкурса може да се участва с част от произведение… :)

    Posted by Валентин Дишев
  8. юни 28, 2009 @ 15:59


    Под „ръкопис“ имате предвид не напечатано, а белязано с почерка на автора, така ли? Защото в някои издателства изискват да бъде напечатано.

    Posted by jane
  9. юни 28, 2009 @ 17:22


    Под „ръкопис“, както става ясно от текста на обявата, се чете: „неиздавано авторско произведение, изпратено в .rtf формат (т.е. – „набрано“ на компютър и записано в посочения формат)“.
    И, честно казано, означава точно и само това – уморихме се в последните дни да молим авторите да ни изпращат отново своите текстове, защото – странно – 92% от тях са решили, че когато пише „се изпращат в .rtf формат“ това означава да се изпращат във всеки друг компютърен формат, освен указаният… Под „произведение“ се разбира не отделно стихотворение, разказ, есе… а такова синтетично „съжителство“ на множество от посочените, което – отпечатано на хартия – да може да се нарече „книга“… И всичко това се изпраща събрано и подредено в 1 (един) файл, записан (в .rtf) и „прикачен“ към писмото…
    Няма да кажа нищо за странните случаи, в които се изпращат 5, 8 или 11 стихотворения като предложение за издаване на книга…

    Posted by Валентин Дишев
  10. юли 5, 2009 @ 11:19


    Здравейте,
    искам да попитам възможно ли е участие на двама автори със съвместно творчество?
    Предварително благодаря за отговора.

    Posted by eddwood
  11. юли 5, 2009 @ 11:41


    Възможно е. Но тогава е желателно и двамата да са дебютанти.

    Posted by Валентин Дишев
  12. юли 7, 2009 @ 20:03


    Здравейте.
    Проблем ли е, ако съответните произведения са публикувани преди това в интернет?

    Posted by fox
  13. юли 7, 2009 @ 23:08


    Естествено не (освен в случаите, в които сте подписали договор с публикувалият ги, чрез който преотстъпвате за определен период от време авторските права върху произведението… което не е практика у нас…).

    Posted by Валентин Дишев
  14. юли 11, 2009 @ 14:19


    Здравейте, заинтригувах се от този конкурс, но имам един проблем. През март започнах да пиша книга. Чудя се мога ли да Ви пратя например една глава от нея, защото иначе е много, а и не е довършена. Ще се радвам на обратен отговор.
    Благодаря.

    Posted by Вероника
  15. юли 11, 2009 @ 23:06


    Здравейте, Вероника. Отговорът на Вашето чудене е прост – не. Не може да ни изпратите една глава от това, което не сте завършили. Конкурсът е за онези, които са извървели целия път. Но през октомври ще стартира следваща есия на конкурса…

    Posted by Валентин Дишев
  16. юли 12, 2009 @ 12:06


    Благодаря Ви за отговора!
    Надявам се през октомври вече да съм завършила всичко.

    Posted by Вероника
  17. септември 29, 2009 @ 17:42


    Здравейте,

    Кога точно през октомври ще започне конкурса? Или дата още не е известна?

    Posted by Eva Ivanova
  18. януари 7, 2010 @ 19:12


    Аз съм автор на множество стихотворения, разкази и два романа. През 2008 година издадох роман и четири разказа в една книга озаглавена-„Живото съкровище“.Искам да запитам, имате ли възможност да ми съдействате за издаване на творбите ми в САЩ и Западна Европа и още едма молба- бихте ли ме информирали за бъдещи конкурси за да мога да участвам!?

    Posted by Славян Йоргакиев
  19. февруари 20, 2010 @ 14:52


    Да, и мен ме интересува – ще има ли следваща „сесия“ на конкурса и ако да, кога?

    Posted by Corvino
  20. март 8, 2010 @ 12:02


    Здравейте,

    Интересува ме кога е крайният срок на следващата сесия на конкурса и какви са изискванията? Благодаря

    Posted by Невена Паскалева
  21. декември 30, 2012 @ 19:51


    Здравейте!Искам да издам стихосбирка с някой съвместен партньор,който пише стихове аако има желаещ да ми пише!

    Posted by Десислава

Leave a Comment

Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.